20220705 Ferie - Norsk motorhistorisk museum

Neste overnattingssted ble Tangenodden Camping ved Mjøsa.

Veldig fin plass.

Og litt mer comfort i hyttene.

Vi skulle videre nordover til Hamar. Aslaug kjørte og jeg syklet. Plutselig kom jeg forbi Norsk motorhistorisk museum. Der måtte jeg jo stoppe.

Jeg kom i prat Ole Bækkedal. Jeg nevnte at jeg hadde forsøkt å få tak i et brukt dekk til gråtassen i sverige uten å lykkes. Han lurte på om han kanskje hadde et stående i kjelleren. Og joda. Her hadde han et nedstøvet dekk som jeg kunne få kjøpe for en billig penge.

Det var far hans som startet med å samle traktorer og motorer. Så har Ole fortsatt og bygd opp en voldsomt stor samling. 120 traktorer og 100 motorer.

Her selger han billetter til besøkende.

Aslaug, her i hyggelig passiar med en dame fra Haltdalen, måtte gjøre vendereis og komme for å hente dekket. Så når det var på plass, og kaffeserveringen var over, dro vi videre.

Hun med bil og jeg på sykkel. Det var fantastisk fint å sykle her. Sykkelvei helt til Hamar.

Vikingskipet

Vi hadde tenkt oss til Domkirkeodden og her er vi fremme ved ruinene.

Det er arrangementer bare ved spesielle anledninger. Det er mange som gifter seg her.

Utrolig fint område.

Forfriskende å bade i Mjøsa.

Men nå har vi vært borte en uke, og det får klare seg i denne omgang. Snøhetta hilser oss velkommen hjem igjen :-)

Skriv gjerne en kommentar på gjesteboka eller hopp tilbake till fotoalbum..